2013. augusztus 20., kedd

Két bor

Z.R. álma


Valamilyen borünnep vagy fesztivál. Két kis borház között kell választanom, hogy melyiknél vegyek bort, ehhez a bodegához menjek vagy ahhoz.
Ez a választási lehetőség teljesen kicsinál, szorongani kezdek, nem tudom, mit tegyek, szinte pánikba kerülök, erre is ébredek. Érthetetlen, miért volt ez ilyen rossz álom.

A választás végzetes következményétől való félelem jelenik meg ebben az álomban. Élet-halál kérdéssé válik a választás. Elvileg érdektelennek is nyilváníthatnánk, ha a kísérő érzelmek nem lennének olyan erőteljesek.
Egy valahai választás újra való megélése az álom lényege. Valaha történt egy választás, ami érthetetlen, indokolhatatlan, ahogy igazából nehéz volna értelmesen választani két borház között is.
Két egyenrangú lehetőség közül az egyik kiesik, ha a másikat választom.
Akár magzati ikres helyzetre is utalhat. Annak a ténynek az igen korai megtapasztalása, hogy a választás nem rajtam múlik, a választás igazából érthetetlen, és bár én vagyok az életben maradt testvér, világos, hogy a döntés érthetetlen voltának megfelelően én is lehettem volna a halálra kiszemelt.
Nem tudni, mi alapján történik a választás, de a választás messzemenő következményekkel jár, én is lehettem volna az áldozat, és áldozatot követelhet a választásom. Ezért ilyen nehéz dönteni, ezért vált ki a helyzet ilyen heves - részben halálfélelmes - érzelmeket, miközben maga az életkép ezeknek az indulatoknak, félelmeknek a megjelenésére semmiképpen nem ad magyarázatot.

Érdekes volna tudni, mi hozta elő Belőled ezeket az érzéseket, mitől időszerű most a számodra a választás, az ikres helyzet (szorongása).



- - - - - - - - -     - - - - - -    - - - - - - - - -
  • Egyetlen álom-elemzésről sem mondhatjuk, hogy teljes. Ha gondolatod, kérdésed van, írd meg. Együtt nyitogatjuk az álmot.
  • Saját álmodat is itt, a megjegyzéseknél írd meg, ha azt szeretnéd, hogy fűzzek hozzá pár értelmező mondatot. Lehet, hogy nem szeretnél személyesen megjelenni a megjegyzések között. Ez esetben küldj személyes üzenetet (a lapon, jobb oldalt fent találsz ilyen felületet), álmodat névtelenül, csak neved kezdőbetűivel fogom közzétenni; vagy ahogy rendelkezel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése